E-ITSPEA 12: Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

 Tänase postituse teema on Interneti kasutatavus heade ja halbade näidete tuvastamine. Otsustasin kasutada õpetaja nõuandeid ja kirjutada näiteid Jakob Nielseni süsteemi põhjal. Ma võtan tema süsteemi iga punkti ja proovin tuua näiteid, et oleks selge, millised on head ja halvad näited.

Süsteem: 

  • Õpitavus: mida hõlpsamini ja kiiremini saab kasutaja saidi toimimisest aru, seda kõrgem on selle kasutatavus.
Positiivne näide: Google Docsi veebirakendus muudab selle õppimise lihtsaks, kuna see jäljendab kontoriprogrammide liidest, mida kasutajad juba teavad ja millest aru saavad.

Negatiivne näide: veebipoe koduleht on keeruline ja segane liides paljude nuppude ja juhtnuppudega. Sellel kodulehel võivad olla ka ebaselged sildid, ebajärjekindlad pealkirjad ja lingid erinevatel lehtedel ning harva kasutatavad ja ebaselged ikoonid. See muudab kasutajatel kodulehe kasutamise alustamise keeruliseks ja tekitab probleeme õppimise lihtsusega.

  • Tõhusus: koduleht peaks aitama kasutajatel ülesandeid kiiresti ja vaevata täita.

Positiivne näide: Google'i koduleht. See on lihtne, hõlpsasti kasutatav ja arusaadav otsingumootor, mis on pikka aega olnud üks populaarsemaid teenuseid maailmas.

Negatiivne näide: teenuse broneerimise koduleht, kus kasutajad peavad broneerimiseks täitma palju vorme, läbima mitu etappi ja järgima paljusid linke.

  • Meeldejäävus: kodulehe kasutatavus peaks olema nii hea, et kasutajatele jääks meelde, kuidas kodulehti kasutada ka pärast pikka tegevusetust.

Positiivne näide: keeleõppesait Duolingo kasutab kordamist, et aidata kasutajatel uusi sõnu ja fraase meelde jätta.

Negatiivne näide: uudiste koduleht, mille sisu uuendatakse iga päev ja kasutajad ei mäleta, kus neid huvitavad artiklid asuvad.

  • Vead: koduleht peaks aitama kasutajatel vigu vältida ja nende tagajärgi ennetada.

Positiivne näide: veebiteenuse tellimisvormiga koduleht saadab teateid, et kasutaja unustas mõne nõutava vormivälja täitmata.

Negatiivne näide: koduleht, millel puuduvad selged juhised vormide täitmiseks. See võib põhjustada tõrkeid vormide täitmisel, mille tulemusena tellimusi töödeldakse valesti, täidetakse vorme uuesti ja raisatakse aega vigade parandamisele.

  • Rahulolu: koduleht peaks tekitama kasutajates positiivseid emotsioone ja rahulolu.

Positiivne näide: Pinterest pakub kasutajale lihtsat ja intuitiivset liidest, mis teeb kasutajale huvipakkuvate piltide leidmise ja salvestamise lihtsaks ja kiireks.
    Negatiivne näide: madala sisukvaliteedi ja aeglase lehe laadimisega koduleht. See võib viia selleni, et kasutajad ei saa vajalikku teavet ja võivad saidilt pettumuse lahkuda. Halb sisu kvaliteet võib tekitada kasutajates negatiivseid emotsioone ja rahulolematust.

    Комментарии

    Популярные сообщения из этого блога

    E-ITSPEA 14: Andmeturveː tehnoloogia, koolitus ja reeglid

    E-ITSPEA 2: Arpanetist Facebookini - Interneti kujunemislugu

    E-ITSPEA 8: IT proff...?